NEGAH EYE HOSPITAL

تهران، خیابان شریعتی، جنب اتوبان شهید همت، خیابان شهید داوود گل‌نبی(کتابی)، پلاک 3

شماره تلفن :23555 (021) 98+       info@negahhospital.com

جستجو
خدمات تشخیصی چشم پزشکی
۱. توپوگرافی

این دستگاه از حلقه های نورانی تشکیل شده است. نور بر سطح چشم (قرنیه) تابانده می شود و سپس با بازتاب این حلقه ها دریافت می گردد. در مرحله بعد، اطلاعات دریافت شده آنالیز شده و نقشه توپوگرافی قرنیه مشخص می گردد. این دستگاه در تشخیص و پیگیری بسیاری از بیماریها از جمله کراتوکونوس (قوز قرنیه) و برای تعیین افراد مناسب برای جراحی های عیوب انکساری، نقش کلیدی دارد.

 

۲. ارب اسکن و zw

این دستگاه می تواند علاوه بر تعیین نقشه توپوگرافی، با استفاده از تصاویر مقطعی از چشم، اطلاعات کاملی از ضخامت، قدرت و شکل قسمت جلویی و خلفی قرنیه را ارائه دهد. کاربرد این دستگاه نیز مانند توپوگرافی است با این تفاوت که اطلاعات کاملتری را ارائه می دهد.

۳. پنتاکم و گالیله

این دستگاه ها می توانند علاوه بر تعیین نقشه توپوگرافی، با استفاده از روش توموگرافی، اطلاعات کاملی از ضخامت، قدرت و شکل قسمت جلویی و خلفی قرنیه را ارائه دهد. این دستگاه ها تشخیص و پیگیری بسیاری از بیماریها از جمله کراتوکونوس (قوز قرنیه) و برای تعیین افراد مناسب برای جراحی های عیوب انکساری سطح چشم و جراحی های پیشرفته عیوب انکساری از جمله کارگذاری لنز داخل چشمی مورد استفاده قرار می گیرند.

۴. پاکی متری

این دستگاه برای اندازه گیری دقیق ضخامت قرنیه مورد استفاده قرار می گیرد.

۵. OCT سگمان قدامی

۱-تشخیص و بررسی بیماری های اتاق قدامی چشم، هم از نظر اندازه گیری زاویه اتاق قدامی و هم پارامترهای گلوکوم و عمق اتاق قدامی و …

۲-بررسی و اسکن لایه های قرینه، همچنین اندازه گیری تمامی پارامترهای قرینه و پارامترهای مورد نیاز عمل های رفع عیوب انکساری

۳- بررسی وضعیت لایه اشکی و بیماری های خشکی چشم

۶. اسپکولار

شمارش سلول های اپی تلیوم قرنیه

۷. توپولایزر

جهت بررسی دقیق وضعیت توپوگرافی قرنیه این دستگاه به صورت online با دستگاه اگزایمر لیزر اتصال داشته که اطلاعات بصورت online منتقل شود.

– پریمتری

پریمتری یا ارزیابی میدان بینایی، یکی از با ارزشترین تستهای تشخیصی به ویژه برای تشخیص و پیگیری بیماریهای گلوکوم، بیماریهای مربوط به سیستم عصبی و عصب بینایی، اختلالات ناشی از بعضی بیماریهای بدنی و ارزیابی تاثیر برخی از داروها مانند داروی کلروکین (درمان رماتسیم) می باشد. با اینکه نتیجه این آزمایش به همکاری بیمار بستگی دارد اما در عین حال به دلیل بهره گیری از سیستم های مدرن آنالیز، جزء آزمایشات با دقت بالا محسوب می شود.

– UBM

یک نوع سونوگرافی پیشرفته چشمی است. یکی از کاربردهای آن بررسی تومورهای قسمت جلویی چشم می باشد.

– Air Puff

این دستگاه، برای اندازه گیری فشار داخل چشم مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت آن عدم تماس دستگاه با سطح چشم و راحتی بیمار است.

 

۱. اندازه گیری طول قدامی خلفی چشم و محاسبه قدرت لنز داخل چشمی

با روشهای مختلف قابل اندازه گیری است. یکی از این روشها، A-scan  است که با استفاده از امواج صوتی طول قدامی- خلفی چشم مشخص می گردد. پس از محاسبه طول قدامی خلفی چشم، قدرت لنزی که قرار است داخل چشم کارگذاشته شود، تعیین می شود. روش دیگر استفاده از دستگاه IOL Master است. این وسیله غیر تماسی بوده و به سرعت این اندازه گیری را انجام می دهد.

دستگاه A/scan

اندازه گیری طول چشم جهت محاسبه IOL بصورت دستی

دستگاه B/scan

جهت بررسی شبکیه و ویتره

دستگاه IOL Master

دستگاه lenstar ، اندازه گیری طول قدامی

 
۲. PAM

این روش برای ارزیابی پتانسیل بینایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 
– فلورسیین آنژیوگرافی

جهت بررسی عروق شبکیه مورد استفاده قرار می گیرد. برای انجام این تست، ماده ی مخصوصی به ورید بازوی بیمار تزریق می شود، سپس با کمک دوربین دستگاه، از قسمت خلفی چشم عکسبرداری می گردد. این بررسی در بسیاری از بیماریهای مهم شبکیه مانند رتینوپاتی دیابتی و نیز تخریب وابسته به سن ماکولا، بیماریهای انسدادی عروقی مانند انسداد شریان یا ورید شبکیه کاربرد دارد.

– OCT

به کمک این دستگاه می­توان به بررسی لایه­های شبکیه و تا حدودی مشیمیه پرداخت. رزولوشن تصاویر در دستگاه بیمارستان چشم ­پزشکی نگاه، معادل ۵ تا ۱۰ میکرون بوده و وضوح تصاویر به دست آمده از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. این دستگاه برای ارزیابی سر عصب بینایی در تشخیص گلوکوم نیز به کار می رود.

– OCT Angiography

این وسیله یکی از پیشرفته ترین فناوریهای تصویربرداری شبکیه می باشد که ضمن نشان دادن لایه های شبکیه، امکان ارزیابی وضعیت عروقی آن را نیز فراهم می آورد.

– الکتروفیزیولوژی

— ارزیابی عصب بینایی
در واحد الکتروفیزیولوژی بیمارستان چشم¬ پزشکی نگاه، از روش¬های متفاوتی برای ارزیابی عصب بینایی استفاده می¬شود.
— الکترواکولوگرافی( EOG )
کاربرد اصلی این روش، در تشخیص¬های بالینی برای تاثیرات دارویی مانند کلروکین بر شبکیه و وجود اجسام خارجی فلزی می باشد.
— الکترورتینوگرافی ( ERG )
این روش برای ارزیابی برخی از اختلالات شبکیه مانند شب کوری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در این بیمارستان تست Pattern ERG نیز انجام می شود.
— بررسی حساسیت کنتراست
بعضی مواقع، فرد با بهترین حدت بینایی (به وسیله عینک، لنز،… ) همچنان از وضوح دید مناسبی برخوردار نبوده یا به عبارت دیگر از کیفیت بینایی شکایت دارد، در این مواقع این تست بسیار کمک کننده می باشد.
— بررسی پتانسیل بینایی Visual Evoked Potential) VEP)
از این تست می¬توان جهت بررسی راه¬های عصبی بینایی به ویژه در کودکان و شیرخواران استفاده کرد. همچنین، این تست در ارزیابی بیماران مبتلا به انواع التهابات عصب بینایی (نوریت) از جمله بیماری ام اس و سایر بیماری¬های عصبی کاربرد دارد.

– لیزر آرگون

– لیزر یاگ

– لیزر PDT

 

ایده تشکیل مجموعه چشم پزشکی نگاه در سال ۱۳۷۳ شکل گرفت و مرکز جراحی انکساری نگاه در سال ۱۳۷۸ راه اندازی شد.

در بیمارستان نگاه، ما به چشم پزشکی به عنوان یک هنر نگاه می کنیم و به جراحان زبر دستمان به چشم هنرمندانی که با دستان توانگر خود صنعتگر هنرهای بی نظیر هستند…

کلیه حقوق محتوایی و طراحی برای بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی نگاه محفوظ است.   |    طراحی و پشتیبانی سایت توسط فرنا وب